ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
VÁSÁRLÓI TÁJÉKOZTATÓK
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF vagy üzletszabályzat) a LUXFONS TRADING KFT (továbbiakban együttesen Szolgáltató vagy Üzemeltető vagy Vállalkozó),
és a Szolgáltató által a lamparuhaz.hu weboldalon (továbbiakban: webáruház) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél, vagy Felhasználó, vagy Vásárló, vagy Fogyasztó) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek).
1. A Szolgáltatók adatai
Cég neve: LUXFONS TRADING KFT
Székhelye: 1061 Budapest Szív u. 50. 3 em. 42.
Adószám: 32372988-2-42
Cégjegyzékszám: 01-09-420703
Telefonszám:
E-mail cím: lamparuhaz@gmail.com
A LUXFONS TRADING KFT a lamparuhaz.hu weboldalon keresztül kereskedelmi szolgáltatásukat a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott módon - egymással együttműködve - nyújtják, a személyes adatok vonatkozásában közös adatkezelőnek minősülnek.
2. Általános tudnivalók
A Szolgáltató a fent megjelölt weboldalon keresztül elektronikus úton történő vásárlást tesz lehetővé a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon és feltételekkel.
A weboldal használata, továbbá az elektronikus úton történő vásárlás minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is lehetséges, azonban egyes kényelmi szolgáltatások regisztrációhoz (majd belépéshez) kötöttek. A weboldal által nyújtott szolgáltatásokra, valamint a webáruházban történő vásárlásra minden felhasználó az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően jogosult, ezért kérjük, hogy figyelmesen olvassa végig azt.
A Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználókat, hogy a Felek között az egyes termékek megvásárlásával elektronikus úton létrejött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, és nem őrzi meg (utóbb nem lesz hozzáférhető). A szerződés nyelve magyar. Cégünk magatartási kódexet nem alkalmaz, annak hatálya alatt nem áll.
A webáruház használatára történő - különösen a vásárlásra - kizárólag 18 életévét betöltött nagykorú és cselekvőképességében nem korlátozott személyek jogosultak.
3. Ügyfélszolgálatunk elérhetőségei
Vásárlóink e-mailben, illetve telefonon tudják felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal.
Központi ügyfélszolgálat telefonszáma: <telefonszam>
Központi ügyfélszolgálat e-mail címe: lamparuhaz@gmail.com
4. Regisztráció
A vásárláshoz nem szükséges regisztráció, de a szerződés teljesítése érdekében a szállítási és számlázási adatokat ebben az esetben is bekérjük. A regisztráció nélkül vásárló felhasználók ezen adatai nem kerülnek be a regisztrációs adatbázisba, azokat a Szolgáltató az Adatkezelési Szabályzatnak megfelelően tárolja.
A főoldalon található Regisztráció menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra, amely során az Ügyfél megad egy tetszőleges felhasználónevet és jelszót, megadja teljes nevét, email címét, telefonszámát, címét, illetve a számlázási adatokat, amennyiben ez eltérő a korábban megadott adatoktól. A regisztráció során lehetőség van feliratkozni hírlevél szolgáltatásunkra is, amelyet a "Feliratkozom az alábbi hírlevélre"melletti igen jelölőnégyzet bejelölésével tehet meg.
Az Ügyfél a regisztráció során köteles megismerni a Szolgáltató Adatvédelmi szabályzatát valamint az Általános szerződési feltételeket. Ezek megismerését az Ügyfél a regisztrációs űrlap alján található jelölőnégyzetek bejelölésével erősíti meg, amely nélkül a regisztráció nem véglegesíthető.
Az Ügyfél a Weboldalon történő valamennyi megrendelés véglegesítése előtt ismét köteles nyilatkozni arról, hogy az Általános szerződési feltételek, illetve Adatvédelmi szabályzat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi szabályzatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.
Az Ügyfél jogosult a regisztrációját bármikor töröltetni az ügyfélszolgálatnak küldött e-mail üzenettel, amely üzenet megérkezését követően a Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Az eltávolítás után a regisztráció visszaállítására többé nincs mód, azonban a korábbi rendelésekhez (szerződésekhez) kapcsolódó adatokat és dokumentumokat a Szolgáltató az Adatkezelési Tájékoztatóban részletezettek szerint kezeli.
Az Ügyfélnek a rendelés bármely szakaszában a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen.
Amennyiben már regisztrált, a Weboldalon a bejelentkezést követően az "Adatok módosítása" menüpontra kattintva van lehetősége a regisztráció során esetlegesen hibásan megadott adatok javítására.
5. Árinformáció
Áraink magyar forintban értendőek. Webáruházunkban alkalmazott árak bruttó fogyasztói árak, azaz tartalmazzák az ÁFA-t, egy darab termékre vonatkoznak, és nem tartalmazzák házhozszállítási díjat. Az árváltoztatás jogát fenntartjuk! A módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
Felhívjuk tisztelt vásárlóink figyelmét jelen általános szerződési feltételek 7. pontjában foglalt szabályokra, különösen: webáruházunk árukészletének közzététele nem ajánlattételnek, hanem ajánlatra történő felhívásnak minősül, ennek megfelelően a szerződés a Szolgáltató elfogadó nyilatkozatával jön létre, nem pedig a fogyasztó megrendelésével.
6. Megrendelés
A Weboldalon feltüntetett árak, leírások, műszaki adatok csak és kizárólag a tájékoztatást, a termék minél szélesebb körű megismerését szolgálják. Webáruházunkban történő vásárlás esetén elsősorban azt feltételezzük, hogy vevőnk az általa kiválasztott terméket már ismeri és az interneten keresztül történő megrendelés esetén az általa kiválasztott termék megrendelésével időt, pénzt és fáradtságot takarít meg.
Amennyiben a termék leírása Ön szerint hibás, vagy elírást tartalmaz, kérjük haladéktalanul jelezze Ügyfélszolgálatunk felé.
6.1. A Termék kiválasztása
A honlapon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és ezen belül az egyes termékeket. Az egyes termékekre kattintva találja a termék fotóját, ismertetőjét, árát. Önnek vásárlás esetén a honlapon szereplő árat kell megfizetnie. Egyes termékeket illusztrált fényképpel jelöltünk. A fényképeken látható kiegészítők, dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve, ha az a termékleírásban külön kiemelésre került.
6.2. Kosárba helyezés
A Termék kiválasztása után Ön a "Kosárba" gombra kattintva helyezhet - tetszőleges számú - terméket a kosárba anélkül, hogy ezzel Önnek vásárlási, vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés még nem minősül ajánlattételnek.
A Kosár tartalma a megrendelés elküldéséig szabadon módosítható, a kosárból tetszés szerinti termék(ek) eltávolíthatóak, a kosárba tetszés szerint újabb termékek helyezhetőek, illetve a kívánt termékszám megváltoztatható.
Amennyiben Ön a kiválasztott termékeket a Kosárba helyezi, a kosár tartalma az oldalon felül, a Kosár gombra kattintva a vásárlási folyamat közben bármikor megtekinthető.
Amennyiben Ön további termékeket is szeretne még megnézni, nyomja meg a "Vásárlás folytatása" gombot. Ha nem kíván további termékeket kiválasztani és a kosárba helyezni, úgy a "Megrendelem" gomb lenyomásával véglegesítheti rendelését az alábbiak szerint.
6.3. Kosár áttekintése, szállítási és fizetési mód kiválasztása, kupon kód
A vásárlás véglegesítése előtt lehetősége van áttekinteni a kosár tartalmát, majd a "Tovább a megrendeléshez" gombra kattintva kiválaszthatja a szállítási és fizetési módot.
Szállítási módok közül választhatja a "Házhoz szállítás csomagküldő szolgálattal" opciót. Ebben az esetben rendelését vagy saját autónkkal vagy a velünk szerződésben álló futárszolgálattal juttatjuk el Önhöz.
Házhoz szállítás csomagküldő szolgálattal opció választása esetén rendelését a visszaigazolást követően egy átutalásos számla alapján átutalással vagy utánvéttel (499.999 Ft-os összeghatárig), készpénzben vagy bankkártyával az áru átvételekor tudja kiegyenlíteni.
A szolgáltató vásárlási kedvezményre jogosító kupon kódot biztosíthat a felhasználói részére, különösen, de nem kizárólag vásárlást követően, promócióként, nyereményjáték keretében, stb.
A kedvezmény beváltásához szükséges kódot a szolgáltató a megadott email címre küldi meg, annak beváltására a szállítási és fizetési mód kiválasztása alatt van lehetőség az alábbi szabályok figyelembe vételével.
A kupon egy olyan elektronikusan megjelenő utalvány, amely tételes összegű vagy százalékos vételár kedvezményt biztosít. A kupon beváltásával a vásárló a jelen pontban leírt szabályokat kifejezetten elfogadja.
A kupon felhasználásának feltétele feltüntetett érvényességi időn belül történő beváltás, az érvényességi idő utólagos meghosszabbítására nincs mód.
A kupont a megrendelés véglegesítése során, a szállítási és fizetési mód kiválasztása alatt a kuponkód beírásával, a "Beváltom" feliratú gombra kattintva lehet érvényesíteni. Ezt követően a felhasználó rövid visszajelzést kap a sikeres vagy sikertelen beváltásról.
A százalékos kedvezmény - a kód generálásakor meghozott szolgáltatói döntés alapján - kuponhoz tartozó email értesítés szerinti termékekre, egy vagy több termékre használható fel, vagy a teljes rendelési összegből kerül levonásra. Sikeres beváltás esetén a levonás a rendelés összegzésénél is megjelenik.
A kupon nem váltható át készpénzre, nem adható vissza belőle pénz, vagyis mindig az egész kupon kerül felhasználásra. Amennyiben a fogyasztó él az öt megillető indoklás nélküli elállás jogával, részére az általa megfizetett vételár (és a szállítási költség) kerül visszatérítésre, a felhasznált kuponkód újrafelhasználására nincs mód.
A kupon nem kapcsolódik semmilyen felhasználói személyes adathoz, nem személyre szól, így az átruházható harmadik személyre, de egy kupon csak egy alkalommal használható fel. A lejárt kupon nem használható fel.
Ha beváltás során a felhasználó hibaüzenetet kap (pl.: "nem létező kuponkód"), akkor az adott kupon nem váltható be és nem használható fel.
Egy vásárlás során csak egy kupon kód használható fel és más kedvezménnyel nem vonható össze, vagyis egyszerre csak egy darab, egyféle kedvezményre jogosító kupon váltható be.
A kupon kód hamisítása szigorúan tilos, büntetőjogi következményeket von maga után.
A szolgáltató a kupon harmadik személy általi jogosulatlan felhasználásával kapcsolatban teljes felelősségét kizárja. Az adatkezelési szabályok maximális betartása mellett a szolgáltató nincs és nem is lehet abban a helyzetben, hogy az egyes kuponkódok átruházását nyomonkövesse.
A szolgáltató fenntartja a jogot a kedvezményre jogosító kupon felhasználási feltételeinek módosítására, érvényességi ideje előtti előzetes értesítés nélküli visszavonására!
6.4. Vásárlói adatok megadása
Amennyiben nem regisztrált vásárlónk, a "Tovább a megrendelésre" gombra kattintva a következő oldalon kell megadnia a rendelés (szerződés) teljesítéséhez illetve a számlázáshoz feltétlenül szükséges adatokat. (Név, cím, e-mail cím, telefonszám). A vásárlás folyamata során megadott adatok kezeléséről szóló részletes tájékoztatást az Adatkezelési Tájékoztatónkban találja.
6.5. Rendelés véglegesítése
A rendelés véglegesítése előtt ismételten lehetősége van a Szolgáltató Adatvédelmi Szabályzatát, illetve Általános Szerződési Feltételeit megismerni, valamint amennyiben kívánja, feliratkozhat hírlevelünkre is.
A rendelés véglegesítése előtt kérjük, hogy olvassa el az Adatvédelmi Tájékoztatót illetve az Általános Szerződési Feltételeket, majd ezt követően jelölje be, hogy azokat megismerte, megérette és elfogadja. A két jelölőnégyzet a hatályos jogszabályoknak megfelelően nem lehet előre bejelölve, így azt Önnek kell megtennie. E nélkül a rendelés nem véglegesíthető.
Amennyiben minden adatot rendben talált, itt van lehetősége megjegyzést írni.
A rendelését a "Rendelés megerősítése" gomb megnyomásával adhatja fel.
6.6. Téves megrendelés
A megrendelés a leadását követően a szerződés teljesítésének megkezdéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség. Amennyiben a tévesen leadott rendelés ellenértékét már átutalással megfizette, annak visszautalásáról haladéktalanul gondoskodunk.
7. Az adásvételi szerződés megkötése
-
megrendelt áru (a vásárló a megrendelt árut a webáruház webes felületén helyezi a virtuális kosárba),
- az áru vételárának fizetési módját, tájékoztatást a megrendelt áru szállítási módjáról és
-
az áru kiszállításának költségeivel kapcsolatos információk (a továbbiakban együttesen csak mint "megrendelés").
8. Szállítással kapcsolatos információk
Oldalunkon a termékeket üzleteink aktuális raktárkészlete és a beszállítóink információi alapján tüntetjük fel, így az egyes termékek szállíthatóságával kapcsolatos adatok tájékoztató jellegűek. A feltüntetett termékek szállíthatósága olyan harmadik személyektől függhet, amelyek a Szolgáltató ellenőrzési körén kívül esnek, ezért a termékek szállíthatóságának időközbeni megváltozásért felelősséget vállalni nem tudunk.
Abban az esetben, ha a rendelés leadását követően, de még az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló értesítést megelőzően derülne fény arra, hogy a termék ideiglenesen nem szállítható, a megadott email-címre tájékoztatást küldünk. A tájékoztatást ismeretében Vásárlónk fenntarthatja ajánlatát és kérheti a teljesítést a hosszabb határidővel, illetve visszavonhatja ajánlatát. Az ajánlat visszavonása esetén a teljes díjat - amennyiben az már megfizetésre került - visszatéríti a Szolgáltató.
Amennyiben megrendelést hosszabb határidővel sem tudja teljesíteni a Szolgáltató (ez előfordulhat, ha katalógusváltáskor a kifutó termék készlete elfogy, gyártási problémák merülnek fel, átmenetileg kifogy a gyártó készlete, téves információt kapunk partnereinktől) a rendelést töröljük és Vásárlónk kérésére hasonló termékeket ajánlunk.
A megrendelt árut csak 14 éven felüli személynek áll módunkban átadni.
Kérjük, az áru átvételekor győződjön meg a csomag sértetlenségéről. Sérült csomagot ne vegyen át. Amennyiben a megrendelt árucikk hibás, vagy három napon belül meghibásodik azt a lehetőség szerint leghamarabb kicseréljük, vagy az árát visszatérítjük. A hibás termék visszajuttatása a vevő feladata és a szállítás költsége is a vevőt terheli.
Szakszerűtlen szerelésből adódó hibák javítására nem vagyunk kötelezhetőek.
9. Az áruk szállítása és kiszállítása
9.5. A megrendelés elküldése után a vásárló egy linket kap a küldemény nyomon követésére. Abban az esetben, ha a küldemény a nyomon követés szerint kézbesítettnek tűnik, de a címzett nem vette át a küldeményt, a címzett köteles a küldemény feladóját a lehető legrövidebb időn belül értesíteni, legkésőbb a futárszolgálat nyomkövetési rendszere szerinti kézbesítéstől számított 5 napon belül.
10. Fizetési módok
10.1. Készpénz
Amennyiben a megrendelés során az "Utánvét" opciót választotta, megrendelését az áru átvételekor készpénzzel vagy bankkártyával egyenlítheti ki. Utánvétes fizetést módra házhozszállítás esetén 499.999 Ft értékhatárig van lehetőség. Amennyiben a megrendelés során szállítási módként a személyes átvételt jelölte meg üzletünk egyikében, a rendelés ellenértékét készpénzzel vagy bankkártyával tudja kiegyenlíteni a termék átvételekor.
10.2. Banki átutalás
Amennyiben a megrendelés során az "Előre utalás"-t választotta, a rendelés véglegesítését követően munkatársaink felveszik önnel a kapcsolatot, továbbá tájékoztatják a szállítás a várható időpontjáról. Amint a termék beérkezett a Szolgáltató telephelyére, a Szolgáltató kiállít egy átutalásos számlát a Vevő részére, az általa megadott számlaadatokkal. A számla tartalmazza az átutaláshoz szükséges bankszámlaszámot.
A számla sorszámát a közlemény rovatban kell feltüntetni az utaláskor. A termékek kiszállítása a pénzügyi teljesítés feldolgozását követően lehetséges. Halasztott fizetésre nincs mód.
11. Számlázás
A termék átvételekor a Szolgáltató az Ügyfél részére a vásárlás igazolására papíralapú számlát illetve az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 3. § alapján jótállási jegyet ad a fogyasztók részére.
A szavatossági/jótállási igény érvényesítéséhez szükséges a termék és valamennyi tartozék/alkatrész megléte, és a vásárlást igazoló számla, ezért kérjük, hogy azt őrizze meg.
12. Adatvédelem
Az elektronikus úton történő vásárlás során megadott (személyes) adatokat a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak - különösen az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendeletének - megfelelően kezeljük, azokat harmadik félnek nem adjuk át.
A Szolgáltató kijelenti, hogy a szerződés teljesítése során, illetve az üzleti tevékenysége körében kizárólag olyan adatfeldolgozókat vesz igénybe, amelyek megfelelő garanciákat nyújtanak az adatkezelés a vonatkozó EU rendelet követelményeinek való megfelelését és az érintettek jogainak védelmét biztosító, megfelelő technikai és szervezési intézkedések végrehajtására.
Az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, a kezelt adatok köréről, az egyes adatokra vonatkozó tárolási időről, valamint az adatkezeléssel kapcsolatos - érintetteket megillető - jogokról és kötelezettségekről szóló részletes tájékoztatást az Adatkezelési Szabályzat és Tájékoztató nevű dokumentumban találja.
13. Panaszügyintézés
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján a Vevő panaszát szóban vagy írásban közölheti az Eladóval.
Tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy mivel az esetleges panaszukat a hatályos jogszabályoknak megfelelően az a vállalkozás tudja érdemben elintézni, amely a számlán/jótállási jegyen eladóként szerepel (1997. évi CLV. törvény 17/A. §), ezért kérjük, hogy panasz esetén az Önökkel szerződéses kapcsolatban lévő vállalkozáshoz forduljanak. A szolgáltatást nyújtó vállalkozások elérhetőségeit az 1. pontban találja.
Amennyiben a számla nem áll rendelkezésre, vagy a panasz benyújtásának különböző módjaival kapcsolatban kérdés merülne fel, keresse központi ügyfélszolgálatunkat: tel. <telefonszam>, e-mail: lamparuhaz@gmail.com.
13.1. Szóbeli panasz
A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Amennyiben a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozó pontokban foglaltak szerint köteles eljárni.
A szolgáltató a telefonon vagy elektronikus levélben közölt szóbeli panaszt a vállalkozás egyedi azonosítószámmal látja el.
A panaszról felvett jegyzőkönyvben a szolgáltató az alábbiakat tünteti fel:
a) a fogyasztó neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy elektronikus levélben közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
13.2. Írásbeli panasz
Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa vagy jogszabály eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül írásban, érdemben megválaszolja és álláspontját az indoklással együtt a fogyasztóval közli.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.
13.3. Bejegyzés a vásárlók könyvébe
Vásárlóink az üzlethelyiségekben jogosultak az kihelyezett vásárlók könyvében bejegyzést elhelyezni. A vásárlók könyvébe tett olyan fogyasztói bejegyzések, panaszok, amelyek az üzlet működésével, továbbá az ott folytatott kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatosak, a fogyasztóvédelmi törvény szerinti írásbeli fogyasztói panasznak minősülnek.
Ennek megfelelően vásárlók könyvében elhelyezett panasz esetén a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
13.4. Békéltető testület igénybe vétele - tájékoztatás a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület nevéről és székhelyének postai címéről:
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. § (1) v. pontjának megfelelően a vállalkozás tájékoztatja a fogyasztókat, hogy a fogyasztói jogviták rendezésére a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 29. § (11), pontja értelmében alternatív panaszkezelés mód és vitarendezési mechanizmus (Békéltető Testület előtti eljárás) igénybevételére van lehetősége, amely eljárásban a vállalkozás együttműködésre köteles.
A békéltető testület eljárása
A békéltető testület eljárásának célja a fogyasztó és a gazdálkodó szervezet közötti vitás ügy (fogyasztói jogvita) egyezségen alapuló rendezésének megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügy eldöntése a fogyasztói jogok gyors, hatékony és egyszerű érvényesítésének biztosítása érdekében.
A békéltető testület előtti eljárás során az eljáró testületi tag vagy a tanács elnöke egyezséget kísérel meg létrehozni a felek között. Ha az egyezség megfelel a jogszabályoknak, a tanács azt határozattal jóváhagyja, ellenkező esetben, illetve egyezség hiányában az eljárást folytatja.
Egyezség hiányában az eljáró testületi tag vagy a tanács az ügy érdemében kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha
a) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás, a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt, az Fgy. tv. 36/C. § szerinti általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy
b) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye ? sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor ? nem haladja meg a kétszázezer forintot, vagy
ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve, ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.
A Békéltető Testület hatáskörébe tartozó ügyek
A békéltető testület hatáskörébe az áruk és szolgáltatások minőségével, biztonságosságával,
és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződések megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése tartozik.
Az eljárás megindítása
A Békéltető Testület a panaszbeadványokat a csatolt iratok alapján, valamint személyes meghallgatás, illetve kivételesen szakértői bizonyítás alapján dönti el.
A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó, azaz a vevő illetve az adott szolgáltatást igénybe vevő az érintett gazdálkodó szervezettel közvetlenül megkísérelje a panaszügy rendezését. A közvetlen rendezés sikertelensége esetén adható be kérelem.
Az eljárás megindításához a kérelemben az alábbiakat szükséges feltüntetni:
a fogyasztó, azaz a kérelem benyújtójának nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét, a panasszal érintett gazdálkodó szervezet nevét, székhelyét, a panasz rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, (itt különösen fontos hivatkozni minden az ügy lényegét érintő írásbeli dokumentumra, szerződésre, szállítólevélre, számlára, átvételi elismervényre stb.).
Ezeket a dokumentumokat csatolni kell a kérelemhez, a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a vállalkozóval megpróbálta a vitás kérdést közvetlenül tisztázni, az ügy eldöntésére irányuló kifejezett indítványt.
A fenti feltételek megléte esetén a kérelmet az a Békéltető Testület jogosult kivizsgálni, amelyik illetékességi területén a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye található.
A vállalkozás székhelye szerint illetékes a Budapesti Békéltető Testület
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszám: +36-1/488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
A vállalkozás tájékoztatja a fogyasztót, hogy a lakóhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulhat panaszával. A Békéltető Testületek elérhetőségeit az Üzletszabályzat 2. számú melléklete tartalmazza.
13.5. Online vitarendezési platform
A Szolgáltató tájékoztatja a Fogyasztót, hogy létezik online vitarendezési platform, amely magyar nyelven az alábbi linken érhető el:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platform rendeltetése, hogy az EU-tagországok, valamint Norvégia, Izland és Liechtenstein fogyasztói, illetve kereskedői bíróságon kívül tudják rendezni az áruk vagy szolgáltatások online értékesítésével kapcsolatos jogvitáikat.
Az online vitarendezési platform használatára abban az esetben van lehetőség, amennyiben:
- Ön valamelyik uniós tagállamban, Norvégiában, Izlandon vagy Liechtensteinben él;
- A kereskedő székhelye valamelyik uniós tagállamban, Norvégiában, Izlandon vagy Liechtensteinben van;
- Panasza olyan termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos, melyet online vásárolt;
- Ismeri a kereskedő e-mail-címét;
- Már kapcsolatba lépett a kereskedővel a panasza miatt;
- Első alkalommal próbálja bíróságon kívül rendezni jogvitáját a kereskedővel;
- A kereskedőt ebben az ügyben nem perelte be korábban;
A platform használatával kapcsolatos részletes tájékoztató az alábbi linken érhető el:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.howitworks
A tájékoztatási kötelezettség az 524/2013/EU rendelet 14. cikkén alapul.
14. Szerzői jogok
A lamparuhaz.hu domain név kizárólagos tulajdonosa a LUXFONS TRADING KFT amely domain név szerzői jogi védelmet élvez.
A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
A Weboldal tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás - például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal - kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
15. Felelősség korlátozás
A webáruházon keresztül történő vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a böngészéssel és a vásárlással kapcsolatos esetleges kockázatokat saját magának kell felmérnie, illetőleg magának kell gondoskodni a számítógépe biztonságos használatáról és az azon tárolt adatok védelméről.
A webáruházunk nem felel a vis maiorból eredő, vagy egyéb, az ellenőrzési körén kívül eső események okán bekövetkező károkért, ideértve, de nem kizárólagosan a
1. a weboldal használatából, vagy üzemzavarából,
2. az adatok bárki által történő megváltoztatásából,
3. az információtovábbítási késedelemből adódó,
4. vírusok okozta,
5. szoftverhibából, internetes hálózat hibájából, egyéb technikai jellegű hibából eredő,
6. vonal, vagy rendszerhibából adódó károkért.
A Szolgáltatót az Ügyfél által a regisztráció során tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
A Szolgáltató jogosult a vásárlás feltételeit és szabályait, a jelen szabályzatot bármikor indoklás és külön értesítés nélkül, egyoldalúan módosítani. A módosítások a közzétételük időpontjától kezdve hatályosak és alkalmazandók.
16. Elállási jogról szóló tájékoztató
A távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a 14 napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. A szolgáltató tájékoztatja a fogyasztókat, hogy a vonatkozó kormányrendeletből eredő tájékoztatási kötelezettségének a mindenkor hatályos Általános Szerződési Feltételek közzététele és kiküldése útján tesz eleget.
A jelen pontban részletesen körülírt jogok a vonatkozó jogszabályok - a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 1. § (1) - (2), valamint 20 § - 30 §, illetve a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény ( PTK ) - értelmében kizárólag a fogyasztókat illetik meg.
Fogyasztónak minősül a PTK 8:1. § (1) 3. pontja alapján az a természetes személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el.
A szerződés távollévők között kötött szerződésnek minősül, ha azt a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötik meg, hogy a szerződés megkötése érdekében kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak. Ilyen eszköz különösen az internetes hozzáférést biztosító eszköz (webáruház).
Tájékoztatjuk tisztelt vásárlóinkat, hogy a 14 napon belüli indokolás nélküli elállás jogával a fentiek értelmében nem élhetnek, ha a megrendelés/vásárlás során a számlát valamely gazdasági társaságra kérték kiállítani.
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a Szolgáltatóval létrejött szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi, több termék rendelése esetén pedig attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsóként szállított terméket átveszi. Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus levél útján) a termék számláján illetve a jótállási jegyen feltüntetett Szolgáltató elérhetőségeire:
LUXFONS TRADING KFT
Postai cím: 1061 Budapest Szív u. 50. 3 em. 42.
E-mail cím: lamparuhaz@gmail.com
Elállási jog gyakorlása céljából felhasználhatja az oldalunkon megtalálható (az ÁSZF 1. számú mellékletét képező) elállási nyilatkozat-mintát is. Amennyiben nem a minta alapján jár el, nyilatkozatának határozottnak, egyértelműnek kell lennie.
Az elállás joghatásai
Ha Ön eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.
A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
Termék visszaküldése esetén kérjük, hogy a számlán / jótállási jegyen feltüntetett Szolgáltató címére juttassa vissza azt.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Amennyiben a terméket a szerződés megkötésekor a fogyasztó otthonába saját magunk fuvaroztuk és a termék jellegéből adódóan postai küldeményként nem adható fel, a terméket saját költségünkön magunk fuvarozzuk vissza.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
A fogyasztó a következő termékkörök esetében nem élhet az indokolás nélküli elállás jogával:
a) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak
b) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében
c) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza
d) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel
e) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
Jogszabályban rögzített fogalmak:
tartós adathordozó: olyan eszköz, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. Ilyen eszköz különösen a papír, az USB kulcs, a CD-ROM, a DVD, a memória kártya, a számítógép merevlemeze és az elektronikus levél;
távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak;
távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz;
17. Kellékszavatosságról szóló tájékoztató
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön cégünk hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a számlán / jótállási jegyen eladóként feltüntetett vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a LUXFONS TRADING KFT nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
18. Termékszavatosságról szóló tájékoztató
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
19. Jótállásról szóló tájékoztató
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén, amennyiben a Szolgáltató jótállást vállalt vagy jogszabály alapján jótállásra köteles.
A jótállás részletes szabályait a termék mellé csatolt jótállási jegyen találja. Amennyiben a jótállási jegyet nem találja vagy az elveszett, pótlása végett haladéktalanul keresse meg ügyfélszolgálatunkat a megadott elérhetőségein.
Kivel szemben érvényesítheti jótállási jogát?
Ön a számlán / jótállási jegyen eladóként feltüntetett vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a fenti jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Kötelező jótállás
A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.
A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.
Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek.
A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
a) szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
b) rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
c) helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
d) elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél:
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet
b) ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél - választása szerint - a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A kijavítást vagy kicserélést - a termék tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel -megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve kell elvégezni.
A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Ügyfél a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatosságról és a termékszavatosságról szóló pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
20. Tárhely szolgáltató elérhetősége
Adatfeldolgozó: Hostinger International Ltd.
Címe: 61 Lordou Vironos Street, 6023 Larnaca, Cyprus
Adószám: 10301365E
e-mail cím: hu@hostinger.com
webhely: https://www.hostinger.hu/
Telefon: +357 22232364
21. Záró rendelkezések
A Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételek szabályaitól a Fogyasztók javára bármikor, egyoldalú nyilatkozattal eltérhet.
A Szolgáltató a jelen ÁSZF rendelkezéseit jogosult egyoldalúan módosítani, amely módosítás a weboldalon való közzététellel egyidejűleg lép hatályba.
A Szolgáltató weboldalán biztosítja a Felhasználók részére, a jelen ÁSZF-et PDF formátumban történő letöltésének lehetőséget.